Ruilen & Retourneren

Retour Beleid 

Wij bieden een terugbetaling/vervanging indien: 

A) JE EEN ARTIKEL WENST TE RETOURNEREN EN DIT ONDER HET REOTURBELEID VALT.

B) DE ARTIKELEN DEFECT / BESCHADIGD ONTVANGEN ZIJN OF DE VERKEERDE ARTIKELEN ONTVANGEN ZIJN - Ons bedrijf is toegewijd aan het verzekeren van 100% klanttevredenheid. Indien u een beschadigd of verkeerd product heeft ontvangen, stuur ons dan een e-mail: info@asileno.nl en wij zorgen voor vervanging van de ontvangen producten. 

C) DE ARTIKELEN NIET ONTVANGEN ZIJN - Als de artikelen 30 dagen na de datum van aankoop nog niet zijn ontvangen, beschouwen wij deze bestelling als verloren gegaan. Wij kunnen een vervanging / of gedeeltelijke terugbetaling geven, afhankelijk van de status of het scenario van de bestelling in kwestie.

D) Enkele artikelen waarvoor geen terugbetaling of retournering mogelijk is:

- Digitale producten
- Ondergoed
- Cosmetica, toiletartikelen en schoonmaakartikelen
- Gepersonaliseerde producten
- Beddengoed
- Bestelling op maat
- Producten voor eenmalig gebruik

 

Teruggave en vervanging
Als je een artikel wilt retourneren, raden wij aan om een e-mail te sturen naar info@asileno.nl met de reden van de retourzending en wij zullen graag helpen bij het oplossen van het probleem en je voorzien van instructies. 
De klant heeft het recht om het artikel of de artikelen binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen, mits hij de goederen heeft ontvangen: 
- Het artikel mag geen tekenen van gebruik / slijtage vertonen
- De ontvangen zending(en) is / zijn compleet
- De originele verpakking/doos dient in tact te blijven en niet dicht geplakt te zijn.
- Het artikel moet door verkoopbaar zijn. 
- De reden van de terugzending valt onder het recht van terugzending zoals - vermeld op deze pagina.
Voor alle artikelen die in aanmerking komen voor terugzending gelden de volgende regels: 
Wij bieden GEEN gratis retourservice. Wij hebben geen magazijn of retouradres in Europa, maar wij werken vanuit een magazijn wat gevestigd is in Azië. Als bedrijf zijnde hechten wij veel waarde aan ons eco-proces, daarom hebben wij gekozen voor één centraal magazijn in de buurt van onze fabriek.
Omdat we maar enkel over één magazijn beschikken, kunnen we retourzendingen alleen via dat magazijn verwerken. De klant is zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending, deze zullen vanaf € 20,00 zijn. De terugbetaling zal binnen 7 werkdagen gedaan worden na ontvangst en goedkeuring van de retourzending in ons magazijn. Retourneren naar een ander adres kan leiden tot vernietiging van je pakket en is niet voldoende voor terugbetaling van je bestelling.
Late aankomst van bestelling
Hoewel wij ons best doen om ervoor te zorgen dat je bestelling uiterlijk binnen 15 dagen na aankoop ontvangt, kunnen wij dit niet garanderen vanwege de aanhoudende COVID 19 pandemie en andere onvoorziene omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de verzending en de voorraad. Wij kunnen geen terugbetalingen doen voor artikelen die niet geleverd zijn op een bepaalde datum, speciale gelegenheid of feestdag. 
Bestelling annuleren
Annulering van uw bestelling is niet mogelijk. Onze bestellingen worden direct in het systeem verwerkt en daardoor is annulering niet meer mogelijk.
Retourkosten
De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. 
Contact opnemen
Als je vragen hebt over hoe je een bestelling aan ons kunt retourneren, kan je contact met ons opnemen via info@asileno.nl
WAT MOET IK DOEN:
Ik heb een defect of verkeerd product ontvangen. Wat moet ik nu doen? 
Gelieve contact op te nemen met ons via info@asileno.nl. Wij verzoeken je vriendelijk een aantal foto's en / of video's van je ontvangen product te sturen, zodat wij de situatie beter kunnen analyseren. 
Zodra ons team de informatie heeft verwerkt, en de situatie is bevestigd zullen wij een vervanging in gang zetten. Helaas kunnen wij zonder visueel bewijs van defecten of een verkeerd artikel geen vervanging in behandeling nemen. 
Ik wil een bestelling retourneren; wat moet ik doen?
Ons retouradres is internationaal. Je moet een retour formulier aanvragen bij ons team. Stuur ons een e-mail op info@asileno.nl. Na aanmelding van retour, stuur je het artikel binnen 5 werkdagen retour en stuur je ons een e-mail, zorg ervoor dat je het track en tracé nummer vermeldt, zodat wij het artikel verder kunnen traceren tot in ons magazijn. 
Moet ik de hele bestelling terugsturen?
Nee, enkel de artikelen die u wenst te retourneren. Mocht u een product willen retourneren met de aanbieding 1+1 gratis / 2+2 gratis / gratis cadeau, zal de gehele bestelling van het artikel terug moeten worden gestuurd.
Kan ik mijn schoenen ruilen als de maat die besteld heb te klein is?
We kunnen alleen een vervanging aanbieden als we per ongeluk de verkeerde maat hebben opgestuurd. Als je niet zeker bent van je maat, kijk dan in de maattabel die op de product pagina staat.
Wanneer kan ik mijn geld terugkrijgen nadat ik mijn bestelling heb geretourneerd?
Wij zullen de bestelling pas verwerken als het artikel in ons magazijn is afgeleverd. Het duurt meestal 7-15 werkdagen voordat wij de retourzending ontvangen, afhankelijk van de logistieke processen. Zodra het artikel in ons magazijn aankomt, zullen wij binnen 7 werkdagen de terugbetaling in gang zetten. 
Houd echter rekening met een mogelijke vertraging bij je bank van 3 tot 5 werkdagen voordat het geld daadwerkelijk op je rekening staat. 
Mijn bestelling is volgens de track en tracé teruggestuurd naar de afzender, wat is de volgende stap?
Terugsturen naar afzender gebeurt soms wanneer: 
- De klant heeft het artikel niet opgeëist - De klant moet contact  opnemen met de plaatselijke koerier om een andere levering te regelen (Houd er rekening mee dat je slechts 5 werkdagen hebt om het artikel te claimen als je het bij de eerste poging niet hebt geaccepteerd).
- Verkeerd adres - De klant heeft niet het juiste adres opgegeven. Dit is een relatief veelvoorkomend verschijnsel. Wij raden je aan contact op te nemen met je plaatselijke koerier/postkantoor en het artikel op te halen met behulp van je traceernummer.
- Klant weigerden douanekosten /  verborgen kosten te betalen - Dit gebeurt zelden, maar deze situatie ontstaat buiten onze invloed om. Indien een Koerier heeft meegedeeld dat er douanekosten / andere kosten betaald moeten worden, neem dan contact met ons op en wij zullen graag helpen het probleem op te lossen. 
De klant kan in alle bovenstaande zaken geen verzoek doen op 100% terugbetaling. Dit omdat wij ook weer kosten hebben moeten maken bij het verzendbedrijf om het pakket weer terug te laten sturen naar ons magazijn. Wij rekenen hiervoor tot wel 50% herbevoorrading kosten van de aanschafprijs.
Hebben jullie een prepaid retour bon?
Wij hebben geen vooraf betaalde retourbonnen. Helaas zijn alle retourkosten voor rekening van de klant. 
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Stuur ons een e-mail op info@asileno.nl. Wij zullen altijd proberen om binnen 48 uur te antwoorden. Vergeet niet het ordernummer te vermelden als je een vraag hebt over je bestelling!